Gregory Porter – cronică de concert

Pe 22 aprilie 2018, pe scena de la Sala Palatului, Loudcity prezintă Gregory Porter, un concert care aduce în premieră în România piese de pe noul album al artistului, Nat King Cole & Me. Așa a fost prima comunicare a evenimentului. Povestea începuse cu câteva luni bune înainte. Când noi ne gândeam ce jazz-man să aducem la București, Gregory anunța lansarea noului său album, Nat King Cole & Me, un tribut adus idolului său. Am întrebat artistul dacă ne poate include în turneul de primăvară, Gregory a zis Da, iar 22 aprilie avea să fie cel mai frumos 22 aprilie pentru noi, Loudcity.

Concertul a fost anunțat la ora 20.00. Porțile Sălii Palatului s-au deschis pentru public cu o oră înainte. Lumea începe să vină. Cu mic cu mare, locurile în sală se ocupă ușor ușor. Scena era deja pregătită să primească artiștii. Totul avea o ordine stabilită. Până la primele acorduri, va dezvăluim un pic din pregătirile de dinainte. Agitația. Freamătul. Sunetiști, tehnicieni, organizatori, luminiști, fotografi, artiști. Firesc, probe de sunet, de lumini, tras cadre foto-video. Fiecare detaliu este luat în calcul. Începem soundcheck-ul. Testăm luminile. Bun. Gregory se retrage în backstage și fredonează piesele din concert. E parcă departe de zumzetul din jurul său. Se aude primul gong în sală. La cel de-al treilea, trupa intră pe scenă. Fără Gregory. Pornește seara. Vin aplauzele publicului. Gregory așteaptă momentul perfect și intră pe scenă. Crește intensitatea aplauzelor.

După prima piesă, Gregory salută publicul. Le mulțumește. Întâlnirea dintre artist și public, când fiecare își arată respectul pentru celălalt, a fost impresionantă. Gregory pregătește publicul cu ce avea să urmeze, care sunt albumele de pe care își va alege piesele din seara respectivă. Cei mai mulți prezenți la concert cunoșteau piesele lui Gregory Porter. Alături de ei și oameni care au venit la recomandările noastre sau aduși de prieteni. Indiferent de motiv sau cum s-au strâns la concert, fiecare a răspuns mi-nu-nat la fiecare piesă. Mare energie au oferit și solo-urile. Publicul a savurat fiecare parte.

Setlist-ul ales de Gregory a fost primit bine, printre piese numărându-se Take Me To The Alley, Liquid Spirit, When Love Was King. Seara s-a încheiat cu un bis în forță, trupa parcă abia aștepta să fie chemată înapoi pe scenă. Gata. Aplauze în picioare și luminile Sălii Palatului se aprind. Gregory mai rămâne un pic pe scenă pentru autografe, apoi se retrage în culise.

Mai vrem să zicem doar atât. Energia fantastică a acestui concert va rămâne multă vreme cu noi. Lunile de discuții, mailurile, pregătirile din fiecare zi. Concertul. Totul. Însă, pentru noi, cel mai încărcat de emoție a fost momentul în care am fost anunțați că Gregory va ajunge la locație în 10 minute. L-am așteptat. A coborât din mașină. Nu ne venea să credem că e aici. E chiar aici. Cu noi. MULȚUMIM !!

Mai jos, câteva fotografii, pentru care îi mulțumim lui Miluță Flueraș:

Și lui Vladimir Gheorghiu: